Termin złożenia deklaracji dot. źródeł ciepła i źródeł spalania upływa 30 czerwca 2022 roku
Przypominamy, 1 lipca 2021 wszedł w życie
obowiązek złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła
i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy budynek,
który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić
wypełniając odpowiednią deklarację. Obowiązek składania deklaracji wynika z
zapisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i
remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t.j. Dz. U.
z 2021 r. poz. 554).
Ile jest czasu na złożenie deklaracji?
* Deklarację, która dotyczy źródła
ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed
1 lipca należy złożyć w terminie 12 miesięcy (czyli najpóźniej do 30.06.2022
r.).
* Dla nowego źródła ciepła, które
zostało uruchomione po 1 lipca, deklarację należy złożyć
w terminie 14 dni.
Czy złożenie deklaracji jest obowiązkowe?
Tak, każdy właściciel lokalu (gdzie znajduje się indywidualne źródło ciepła i spalania paliw) lub zarządca budynku (gdzie znajduje się zbiorcze źródło ciepła i spalania paliw) ma obowiązek złożyć deklarację.
Kto składa deklarację?
Właściciel lokalu zasilany przez indywidualne źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW, np. piec lub zarządca budynku zasilanego przez źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW, np. piec, miejska sieć ciepłownicza, pompa ciepła itd.
Jak można złożyć deklarację?
Deklarację można złożyć przez Internet lub w
wersji papierowej. Wersję papierową można złożyć osobiście w urzędzie
miasta/gminy właściwym dla umiejscowienia budynku lub wysłać listem. Wzory
deklaracji dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych w formie papierowej
dostępne są poniżej. Dla osób nie mających możliwości wydrukowania deklaracji
Urząd Gminy przygotował wydrukowane kopie deklaracji w Biurze Obsługi Klienta w
Urzędzie Miejskim w Mieroszowie przy Placu Niepodległości 1 . Jak złożyć deklarację przez Internet? Wejdź na stronę
https://ceeb.gov.pl/, naciśnij na stronie głównej ->złóż deklarację Czego
potrzebuję, żeby złożyć deklarację przez Internet? Profilu zaufanego albo
dowodu elektronicznego. Przykładowo wypełnione Deklaracje A i
B oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania można znaleźć na
stronie: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow#k2